کدام بیمه مسافرتی بهتر است؟

 بیمه مسافرتی

 

بیمه مسافرتی یکی از مهم ترین و ضروری ترین چیزهایی است که باید قبل از شروع سفر تهیه شود. هزینه خرید بیمه مسافرتی مناسب هر اندازه که زیادبه نظر برسد، بسیار کمتر از هزینه درمان و بروز حوادث و غیره در سفر خواهد بود.

هنگام خرید بیمه مسافرتی با دقت به پوشش هایی که بیمه مسافرتی به شما ارائه می دهد توجه کنید زیرا موارد تحت پوشش شرکتها متفاوت است.بیمه مسافرتی شامل دو بخش مسافرتهای داخلی و خارجی می شود.

 

چرا بیمه مسافرتی بخریم؟

تصور کنید…

در فرودگاه متوجه می شوید که چمدان خود را گم کرده اید و برای ادامه سفر نیاز به لوازم ضروری دارید.
اگر قبل از سفر بیمه مسافرتی خریده باشید به راحتی می توانید به سفر خود ادامه دهید و لوازم مورد نیاز در اختیارتان قرار میگیرد.

زمانیکه سفر خود را آغاز می کنید، کیف پول و مدارک لازم برای سفر را گم کرده اید یا از شما دزدیده اند اگر بیمه مسافرتی داشته باشید، پول و مدارک مورد نیاز توسط بیمه تامین می شود.

همچنین اگر داروهای ضروری شما در کیف ربوده شده باشد داروهایتان هم در اختیارتان قرار میگیرد.

شما در سفر هستید و یکی از افراد خانواده یا نزدیکان بیمار شده یا فوت کرده است،مجبور به بازگشت هستید قبل از شروع سفر حتما تمام احتمالات را در نظر گرفته و بیمه مسافرتی مناسبی را برای آرامش بیشتر خریداری کنید. فرقی نمی کند که سفر شما یک یا چند روز یا چند هفته طول بکشد زیرا احتمال بروز هر یک از مواردی که گفته شد وجود دارد، با خرید بیمه مسافرتی نگرانی ها و مشکلات سفر را کمتر کنید.

 

چگونه بیمه مسافرتی بخریم؟

 

بیمه مسافرتی چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهد؟

بیمه مسافرتی در طول سفر خسارت وارد شده اعم از هزینه های درمانی، مصدومیت، بروز حادثه، کنسل شدن پرواز، گم شدن بار و مدارک، بازگشت ضروری و … را جبران می کند.

با توجه به نوع بیمه مسافرتی که خریداری می کنید موارد تحت پوشش بیمه هم ممکن است متفاوت باشد.

 

کدام بیمه مسافرتی بهتر است؟

 

شرکتهای بیمه گوناگونی وجود دارند که بیمه مسافرتی ارائه می دهند . این شرکت ها عبارتند از:

  • بیمه پاسارگاد
  • بیمه سامان
  • بیمه ایران
  • بیمه پارسیان
  • بیمه ملت
  • بیمه البرز

 

ما در اینجا سعی داریم شما را با بهترین شرکتهای بیمه مسافرتی و مزایای آنها آشنا کنیم برای سهولت در انتخاب و خرید بیمه ای که مناسب سفرتان است.

 

بیمه مسافرتی پاسارگاد شامل موارد زیر است:

 

  • جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در طول سفر در اثر بیماری یا حادثه؛
  • پرداخت هزینه های فوریت دندانپزشکی؛
  • بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور؛
  • بازگرداندن جسد متوفی؛
  • سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده؛
  • بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده؛
  • تحویل دارو؛
  • ارسال پیام و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری؛
  • حواله تضمین وجوه نقد؛
  • حواله وجوه نقد؛
  • فقدان گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور؛
  • معاضدت حقوقی؛
  • جبران خسارت فقدان بارتحویلی به هواپیما؛
  • جبران خسارت تاخیر در ورود بار همراه مسافر؛
  • یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی؛
  • پوشش تاخیر در حرکت.

 

 بیمه مسافرتی سامان مزایای زیر دارا می باشد:

 

  • پرداخت مستقیم هزینه ها در کشور مقصد شما(منحصرا در بیمه سامان)
  • عدم نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای توسط شما
  • استفاده از خدمات کمک رسانی بین المللی توسط شرکت Mideas
  • ارائه پشتیبانی شبانه روزی 24/7 در هر نقطه از جهان
  • پشتیبانی از بیمه‌شدگان توسط اپراتور فارسی زبان
  • ارائه پوشش ورزشکاران
  • عدم محدودیت سنی

 

 بیمه مسافرتی پارسیان شامل پوشش و مزایای زیر است:

 

هزينه هاي پزشكي و بستري در بيمارستان در خارج از كشور:

در صورت بروز بيماري يا صدمات جسماني بيمه شده در خارج از كشور محل اقامت وي ” شركت امداد رسان” هزينه هاي معمول ، متداول ، لازم و معقول بستري در بيمارستان ، جراحي ، معاينات پزشكي و داروي تجويزي از سوي پزشك بيمه شده را ، تا سقف مبلغ مندرج در بيمه نامه تقبل خواهد نمود.

گروه پزشكي ” شركت امداد رسان” براي نظارت بر اريه درمان شايسته به بيمه شده با مراكز درماني و پزشكان معالج تماس هاي تلفني لازم را برقرار خواهد نمود.

 

فرانشيز :

25 يورو درهر مورد خسارت است ( به استثناي صدمات جسماني حاد و يا بستري شدن در بيمارستان بيش از 24 ساعت ).

بيمه شده با توجه به منطقه سفر، در يكي از دو طرح زير مي تواند تا سقف 50،000 يورو براي هزينه هاي پزشكي
خود تحت پوشش قرار گيرد و حق بيمه مربوط به منطقه سفر خود را پرداخت نمايد:

  • كليه كشورهاي جهان
  • كليه كشورهاي جهان بجز آمريكا، كانادا، ژاپن و استراليا

جابجايي يا بازگرداندن بيمه شده به كشور در طول سفر در اثر بروز بيماري يا حادثه

جابجايي يا بازگرداندن بيمه شده به كشور در طول سفر در اثر بروز بيماري يا حادثه

در صورت بروز حادثه يا بيماري ناگهاني بيمه گذار، ” شركت امداد رسان” نسبت به انتقال وي به يك مركز
درماني مجهز و يا برگرداندن وي به كشور محل اقامتش اقدام خواهد نمود.

با توجه به موقعيت يا وخامت حال بيمه گذار، گروه پزشكي ” شركت امداد رسان” در مورد مركز درماني كه بايد بيمه شده به آن انتقال يابد و يا لزوم بازگرداندن وي به كشورش تصميم گيري خواهد نمود.

سپس گروه پزشكي ” شركت امداد رسان” طي تماس هاي تلفني لازم با مراكز درماني و پزشكان معالج بيمه شده در مورد انتقال يا بازگرداندن وي با مناسب ترين وسيله ، تصميم گيري مي نمايد.

در مورد حوادث جزئي و يا بيماري هايي كه به صورت سرپايي مداوا مي شوند و به اعتقاد گروه پزشكي ” شركتامداد رسان” بازگشت بيمه شده به كشورش مورد نياز نباشد ، انتقال وي به مكاني كه كمك هاي پزشكي كافي دردسترس باشد ، به وسيله آمبولانس يا ساير وسايل نقليه انجام خواهد گرديد.

 

پرداخت هزينه هاي فوري دندانپزشكي:

” شركت امداد رسان” در صورت نياز ، هزينه هاي فوري دندانپزشكي را به بيمه شده در خارج از كشور محل اقامت وي تا سقف 400 يورو پرداخت مي نمايد.

فرانشيز: 25 يورو درهر مورد خسارت دندانپزشكي است.

اين هزينه ها به معالجه دندان درد ، درمان عفونت و كشيدن دندان محدود مي گردد.

 

بازگشت اعضاي بلافصل خانواده همراه بيمه شده به كشور:

به محض بستري شدن بيمه شده به دليل بيماري ناگهاني و يا حادثه به مدت بيش از 10 روز ويا فوت وي ” شركتامداد رسان” هزينه بازگشت يك نفر از اعضاي بلافصل خانواده همراه بيمه شده به كشور مبدا ( محل اقامت )را در صورت عدم توانايي به سفر با وسيله نقليه شخصي خود و يا وسيله نقليه اي كه در ابتداي سفر مورد استفاده قرار گرفته بود ، تقبل خواهد نمود.

 

بازگرداندن جسد متوفي:

در صورت فوت بيمه شده، ” شركت امداد رسان” تمهيدات لازم براي انتقال و بازگرداندن جسد وي را اتخاذ نموده و هزينه هاي مربوط به انتقال جسد بيمه شده به محل خاكسپاري يا مراسم ترحيم در كشور محل اقامت وي را تقبل مي نمايد.

تبصره : پرداخت هزينه هاي مربوط به خاكسپاري يا مراسم ترحيم از اين پوشش مستثني مي باشد.

 

سفر اضطراري يكي از اعضاي بلافصل خانواده:

درصورتي كه بيمه شده به علت حوادث يا بيماري مشمول اين بيمه نامه ، بيشتر از 10 روز در بيمارستان بستري شود، ” شركت امداد رسان” مخارج انتقال يكي از اعضاي بلافصل خانواده وي را از كشور محل اقامت بيمه شده، ازجمله هزينه رفت و برگشت به محل بستري شدن و مخارج اقامت تا سقف 85 يورو براي هرروز ، حداكثر به مدت 10 روز و تا مبلغ 850 يورو را پرداخت خواهد نمود.

 

بازگشت اضطراري به كشور به دليل فوت يكي از اعضاي نزديك خانواده:

هنگامي كه بيمه شده به دليل فوت يكي از اعضاي نزديك خانواده ( تا بستگان درجه دوم ) خود ناچار به توقف سفرشود ، چناچه وي قادر به سفر با وسيله نقليه شخصي خود و يا وسيله نقليه اي كه براي سفر اجاره شده است، نباشد ، ” شركت امداد رسان” هزينه سفر او به كشورمحل اقامتش را پرداخت خواهد نمود. بيمه گذارمي بايست دلايل ، اسناد يا گواهي هايي كه موجب توقف سفر وي شده است ( گواهي فوت ) را به ” شركت امداد رسان” ارايه نمايد.

 

تحويل دارو:

“شركت امداد رسان” هزينه هاي ارسال اضطراري دارو درصورت فقدان آن در محل اقامت بيمه شده را ، درصورتي كهتوسط پزشك معالج وي ، حتي پيش ازسفر تجويز شده باشد، پرداخت خواهد نمود.

 

ارسال پيام ها و اطلاعات مراجع درماني در مواقع اضطراري:

” شركت امداد رسان” مسئوليت ارسال پيام هاي اضطراري بيمه شده را در ارتباط با حوادث مشمول پوشش اين بيمهنامه بر عهده خواهد گرفت. به تقاضاي بيمه شده ” شركت امداد رسان ” اطلاعات عمومي مراجع درماني نظير نامپزشكان ، متخصصين ، دندانپزشكان ، يا پيراپزشكان نزديك به محل ، نشاني بيمارستان ها ، مراكزپزشكي ، داروخانهها وآمبولانس ها را به استثناي مراكز تشخيص- درماني در اختيار بيمه شده قرار خواهد داد.

 

حواله تضميني وجوه نقد:

” شركت امداد رسان” وجوه مربوط به هرنوع وثيقه قانوني از جانب بيمه شده تا سقف حداكثر 850 يورو را حوالهخواهد نمود. بيمه شده مي بايست مبلغ مورد تقاضا را از قبل در دفاتر رسمي ” شركت امداد رسان” در ايران به صورت چك بانكي ، حواله و يا پول نقد به سپرده گذارد.

 

حواله وجه نقد:

چنانچه بيمه شده در طول مسافرت خارج از كشور در نتيجه سرقت ، مفقود شدن بار ، بيماري يا حادثه ( كه مي توانداز طريق مدارك مربوطه نظير رسيد ، تاييديه ، شكواييه رسمي و … به اثبات برسد ) پول نقد خود را از دستبدهد ، ” شركت امداد رسان” به شرط سپرده كذاري مبلغ مورد تقاضا در قالب چك بانكي ، حواله و يا پول نقد در دفتر رسمي خود در ايران نسبت به حواله حداكثر 850 يورو اقدام خواهد نمود.

 

فقدان گذرنامه ، گواهينامه رانندگي و شناسنامه در خارج از كشور:

در صورت فقدان گذرنامه ، گواهينامه رانندگي و شناسنامه بيمه شده در خارج ازكشور، ” شركت امداد رسان” هزينههاي لازم براي تهيه گذرنامه ، گواهينامه رانندگي ، شناسنامه المثني و يا مدارك كنسولي مشابه تا سقف 200يورو را تقبل خواهد نمود.

 

معاضدت حقوقي:

” شركت امداد رسان” هزينه هاي دفاع قانوني در مقابل اشخاص ثالث در دعاوي كيفري و مدني ناشي از حوادث رانندگيدر خارج از كشوررا تا سقف حداكثر 1500 يورو يا معادل آن (به ارز كشور مورد دعوي ) پوشش خواهد داد.

ب- پوشش ها ومزاياي مربوط به بار همراه مسافر:

پرداخت هزينه هاي مربوط به بار و مايملك شخصي بيمه شده مطابق فهرست ( مندرج در بند ب ) و بر اساس شرايط زيرارايه خواهد گرديد :

تذكر مهم :اصل تاييديه حمل بار يا شكواييه مويد وقوع فقدان يا حادثه براي بار در كليه موارد مي بايست به ” شركتامداد رسان ” ارائه شود.

 

جبران خسارت فقدان بار تحويلي به هواپيما:

درصورت فقدان بار توسط شركت هواپيمايي حامل ، ” شركت امداد رسان ” علاوه بر خسارتي كه حامل ملزم به پرداختآن است ، مابه التفاوت آن را تا سقف حداكثر 200 يورو براي مجموعه بار و لوازم تحويل شده به هواپيما،به بيمه شده پرداخت خواهد نمود.

به همين منظور بيمه شده بايد فهرستي از مشخصات و محتويات ، از جمله قيمت و تاريخ خريد تخميني هر قلم كالا و همچنين ميزان خسارت پرداختي توسط شركت حامل را به ” شركت امداد رسان ” ارايه نمايد. پرداخت خسارت براساس روش توصيه شده به وسيله سازمان هاي بين المللي حمل بار محاسبه خواهد شد.حداقل زمان لازم براي مفقود دانستن دايم بارهمراه مسافر ، توسط شركت حامل تعيين مي شود و از 21 روز كمترنمي باشد.پول ، جواهرات ، كارت هاي اعتباري و نقدي و هر گونه سند از شمول اين تهعد مستثني مي باشند.

 

جبران خسارت تاخير در ورود بار همراه مسافر:

درصورتي كه بار همراه مسافر ثبت شده باشد ، ” شركت امداد رسان ” هزينه تاخير در ورود بار همراه وي را مشروطبه آن كه شركت هواپيمايي مربوطه وابسته به ” ياتا ” باشد پس از گذشت حداقل 6 ساعت تاخير ، براي خريد ملزومات اساسي و حداكثر تا سقف 100 يورو پوشش مي دهد.

در كليه موارد ، اسناد مويد وقوع حادثه كه به تاييد شركت هواپيمايي مربوطه رسيده باشد ، مي بايست منضم بهدرخواست خسارت بيمه شده باشد.

يافتن و ارسال بار و ملزومات شخصي:

” شركت امداد رسان ” راهنمايي هاي لازم در خصوص نحوه گزارش سرقت يا فقدان بار و ملزومات شخصي را به بيمهشده ارايه نموده و براي يافتن آن همكاري خواهد نمود.

در صورت يافته شدن ملزومات مذكور ، شركت حمل كننده ، انتقال آن به مقصد موردنظر بيمه شده يا كشور محل اقامت وي بر عهده خواهد گرفت. دراين صورت ، بيمه شده متعهد به عودت خسارت دريافتي در زمينه فقدان بار براساس اين بيمه نامه خواهد بود.

 

پ- پوشش تاخير در حركت:

درصورتي كه وسيله نقليه عمومي مورداستفاده بيمه شده حداقل 6 ساعت تاخير حركت داشته باشد”شركت امداد رسان ” به شرط ارايه نسخه اصلي صورت حساب هاي مربوطه ، هزينه هاي اضافي تقبل شده به دليل اين تاخير ( ازقبيل هزينه هاي حمل و نقل ، اقامت در هتل و همچنين غذا ) تا سقف هاي مندرج در موارد زير را به وي جبران خواهد نمود :

  •    درصورتي كه تاخير بيش از ۶ ساعت باشد، تا سقف ۴۵ يورو .
  •   درصورتي كه تاخير بيش از ۱۲ ساعت باشد ، ۴۵ يورو اضافه بر بند ۱ .
  •   درصورتي كه تاخير بيش از ۱۸ ساعت باشد ، ۴۵ يورو اضافه بر بند ۲ .
  •  در صورتي كه تاخير بيش از ۲۴ ساعت باشد ، ۴۵ يورو اضافه بر بند ۳ .

حداكثر سقف تعهد بابت كليه موارد فوق ۱۸۰ يورو مي باشد.

 

هرگونه تاخير ناشي از اعتصاب كاركنان شركت هاي هواپيمايي ، فرودگاه هاي مبدا و مقصد ويا شركت هاي خدماتي طرف قرارداد آن ها و همچنين تاخيرهاي مربوط به پروازهاي چارتر و غيرعادي از اين تعهد مستثني مي باشد.

 

شرايط و محدوديت هاي مربوط به بند پ ( تاخير در حركت ) عبارتند از:

پيش از آنكه درخواست خسارتي به موجب اين بخش از بيمه نامه مورد بررسي قرار گيرد ، بيمه شده مي بايست تاييديه كتبي درمورد تاريخ و زمان حركت و دلايل تاخير را از شركت حامل يا نمايندگان آنها دريافت نمايد.

خسارت هاي مربوط به اين بخش از تعهدات زماني كه به موجب تاييديه رزرو جا ، براي حركت بيمه شده مقرربوده است ، محاسبه خواهد گرديد.

 

 مزایای بیمه مسافرتی ملت :

  • هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان خارج از کشور؛
  • جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در طول سفر در اثر بیماری یا حادثه؛
  • پرداخت هزینه های فوریت دندانپزشکی؛
  • بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور؛
  • بازگرداندن جسد متوفی؛
  • سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده؛
  • بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده؛
  • تحویل دارو؛
  • ارسال پیام و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری؛
  • حواله تضمین وجوه نقد؛
  • حواله وجوه نقد؛
  • فقدان گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور؛
  • معاضدت حقوقی؛
  • جبران خسارت فقدان بارتحویلی به هواپیما؛
  • جبران خسارت تاخیر در ورود بار همراه مسافر؛
  • یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی؛
  • پوشش تاخیر در حرکت.

 

 بیمه مسافرتی شینگن

قرارداد شینگن در سال 1985 بین 5 کشور اروپای غربی به امضا رسید و سایر کشورها به تدریج به آن ملحق شدند.
طبق این قرارداد ورود و خروج به کشورهای عضو این معاهده برای ساکنین آنها بدون ویزا آزاد شد.

ویزای شینگن می تواند توسط کشورهای عضو پیمان شینگن برای مسافرینی که قصد سفر به این کشورها را دارند صادر شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن :

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس فرم درخواست ویزا که همانند عکس پاسپورت قوانینی مانند تمام رخ بودن و روشن بودن پس زمینه دارد
  • شناسنامه و ترجمه رسمی و کپی از تمام صفحات آن
  • داشتن پاسپورت با 6 ماه اعتبار بعد از تاریخ درخواست ویزا و حداقل 2 صفحه ی خالی و کپی ویزاهای قبلی
  • پرینت رزرو بلیت برگشت که در زمان ورود به کشور مقصد توسط ماموران گمرک بررسی می شود
  • بیمه مسافرتی با پوشش کامل خدمات درمانی (حداقل با پوشش 30000 یورو)

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد، داشتن بیمه مسافرتی حداقل با پوشش 30000 یورو برای اخذ ویزای شینگن اجباری می باشد.
شرایط و پوشش های بیمه نامه مسافرتی عادی 30000 یورو
شرایط و پوشش های بیمه نامه مسافرتی عادی 50000 یورو

مدت بیمه مسافرتی باید متناسب با مدت اقامت یا سفر انتخاب شود و تاریخ شروع بیمه نامه مسافرتی از تاریخ ورود به کشور مقصد و درج مهر گمرک محاسبه می گردد.

 

توصیه مهم در رابطه با بیمه مسافرتی شینگن

اگر قصد سفر به اروپا را دارید نکته قابل‌توجه در رابطه با بیمه مسافرتی شینگن این است که این بیمه برای سفرهای کمتر از 92 روز متوالی اعتبار دارد؛ یعنی از روز 93ام به بعد سفر تحت پوشش بیمه مسافرتی شینگن نیستید و حتماً باید به کشور محل اقامت بازگردید و سفری دیگر آغاز کنید تا مجدداً تحت پوشش بیمه قرار بگیرید.

مرسی که مقاله های بیمیلاین و مطالعه میکنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *