نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

چگونه جریمه بیمه نامه شخص ثالث خود را پرداخت نکنم ؟

 

همان طور که مطلع هستید ، بیمه نامه شخص ثالث بیمه نامه اجباریست واگر کسی به تمدید آن اقدام نکرده باشد ,پلیس راهنمایی و رانندگی مجاز به جلوگیری از حرکت خودرو مورد نظر بوده و طبق قانون باید خودرو را به پارکینگ انتقال دهد. از آنجایی که زمان این بیمه نامه محدود می باشد ، بسیاری از افراد به دلیل سهل انگاری زمان اتمام بیمه نامه را  فراموش میکنند.

 

شما میتوانید در بخش یاداوری بیمه نامه های خود مشخصات دقیق را ثبت کنید ، تا هیچ موقع مجبور به پرداخت خسارت نشوید.

 

ثبت نام بیمه تکمیلیدر صورتی تمدید نکردن بیمه نامه شخص ثالث چه اتفاقاتی ممکن است پیش بیاید ؟

 

  • جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که خودروی مورد نظر شما ،  هیچ ترددی در سطح شهر ندارد ، ایا بازهم باید بیمه صادر کند ؟ بله ، در صورتی که بیمه نامه شخص ثالث خودروی خود را تمدید نکنید به صورت روزانه مبلغی به عنوان جریمه برای شما محاسبه می گردد.

 

  • توقف توسط پلیس راهنمایی و رانندگی

یکی از دیگر از مشکلات به وجود آمده ، توقف خودرو توسط پلیس می باشد ، در صورتیکه بیمه نامه را تمدید نکنیم پلیس وسیله نقلیه را به پارکینگ منتقل مینماید.حتی در صورتیکه به هر دلیل دیگری خودرو به پارکینگ انتقال یابد  در هنگام ترخیص خودرو ستاد ترخیص بیمه نامه جاری را از مالک طلب مینماید پس

در هر صورتی باید  بیمه نامه در هنگام ترخیص خودرو موجود باشد.

 

  • مشکلات معامله وسیله نقلیه بدون بیمه نامه شخص ثالث

در صورت تمایل به فروش خودرویی که بدون بیمه نامه است و جریمه دارد ، باید بیمه نامه صادر کرده سپس آن را بفروش برسانید و یا با خریدار توافق کرده که پول کمتری به شما پرداخت کند تا خود به تمدید بیمه اقدام نماید ولی در هر صورت باید قبل از نقل و انتقال خودرو باید بیمه را تمدید نمایید .

 

  • عواقب ناشی از حادثه رانندگی بدون بیمه نامه شخص ثالث

 

یکی از بزرگترین اتفاقاتی که ممکن است در زمان نداشتن بیمه نامه شما صورت پذیرد ، وقتیست که شما دچار حادثه رانندگی شوید ، در این حالت اگر مقصر باشید حتی اگر یک روز از بیمه نامه تان گذشته باشد باید تمامی خسارت ها را شخصا بپردازید ، در صورتی هم که فوت و یا نقص عضو صورت بگیرد ، مبلغ یک دیه کامل را باید پرداخت کنید .

حتی در صورتی که وسیله نقلیه زیان دیده هم فاقد بیمه نامه باشد باز هم به مشکل برخورد خواهید کرد ، در این صورت شرکت بیمه میتواند به او خسارت پرداخت نکند تا بیمه نامه خود را تمدید نماید و پس از آن اقدام به گرفتن خسارت نماید .

 

ارزاترین بیمه شخص ثالث پرایدبهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث

 

برای جلوگیری از دیرکرد ابتدا باید از تاریخ بیمه نامه خود مطلع بود لازم به توضیح اینکه بیمه نامه تا 00:00 شب پایان بیمه نامه اعتبار دارد.

در صورتی که بیمه نامه در مثلا 30 دی تمام شود و فرد بیمه نامه را 1 بهمن صادر کند ، پوشش بیمه نامه از بامداد 2 بهمن صورت می پذیرد یعنی از 00:00 بامداد 1 بهمن ، در صورتی که اتفاقی در 1 بهمن بیفتد ، فرد باید خسارت را خود پرداخت نماید .

 

امکان تمدید بیمه نامه شخص ثالث یک ماه قبل از تمام شدن زمان بیمه نامه در حال اجرا خود امکان دارد. اما بهتر است یک هفته قبل از اتمام بیمه نامه جدید را صادر کنید چرا که اگر در این زمان مقصر حادثه شناخته شود ، پرداخت خسارت طبق بیمه نامه قبلی انجام میشود ،همچنین شما دچار مشکلاتی در بیمه نامه جدید خود میشوید که باید به شرکت صادر کننده مراجعه کنید ، کوپن های بیمه قبلی خود را دریافت کنید .

برای مثال اگر فرد بیست روز قبل از اتمام اعتبار، بیمه‌نامه شخص ثالث خود را تمدید کند و در این فاصله مقصر یک حادثه رانندگی شناخته شود، پرداخت خسارت طبق بیمه‌نامه قبلی انجام می‌شود. لذا درصورتی‌که بیمه‌نامه آخر شرایط بهتری به لحاظ میزان پوشش داشته باشد در این سانحه منظور نمی‌شود. از طرفی همپوشانی دو بیمه‌نامه به مدت طولانی از لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه نیست و ممکن است در محاسبه سال تخفیف در حق بیمه شخص ثالث نیز تأثیر داشته باشد؛ بنابراین برای جلوگیری از دیرکرد بیمه شخص ثالث بهتر است یک هفته مانده به مهلت تمدید و نه بیشتر، بیمه‌نامه جدید خریداری شود.

 

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

 

جریمه دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه میشود  که پس از یکسال دیگر به میزان جریمه ها اضافه نمیشود.

درست مانند حق بیمه شخص ثالث عوامل متعددی برای جریمه بیمه شخص ثالث وجود دارد ، شرکت بیمه ، تعداد سیلندر ماشین ، ظرفیت ماشین ، تخفیف های عدم خسارت بیمه شخص ثالث  و … .

با توجه به زمان بر بودن محاسبه جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث ، شما میتوانید با مراجعه به #بیمیلاین تاریخ دقیق پایان بیمه نامه خود را وارد کرده و قیمت ها را با هم مقایسه کرده و مناسب ترین قیمت را انتخاب و بیمه نامه مورد نظر خود را از شرکت بیمه خریداری نمایید .

شما با خرید بیمه نامه شخص ثالث از بیمیلاین ، میتوانید آن را به صورت رایگان دریافت کنید.

 

  •  تاثیرتخفیف بیمه نامه بر  دیرکرد بیمه شخص ثالث

همان‌طور که در مقاله مربوط به محاسبه بیمه شخص ثالث توضیح داده شد، تخفیف بیمه‌نامه بسته به تعداد سال می‌تواند تأثیر چشم‌گیری بر قیمت نهایی بیمه شخص ثالث داشته باشد. در محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، سال تخفیف هم تاثیر دارد .

دیرکرد بیمه شخص ثالث نیز   تخفیف‌های بیمه را  از بین نمی‌برد و همچنان در محاسبه حق بیمه منظور می‌شوند.

 

  • جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودروی متوقف شده در پارکینگ

اگر خودرویی توسط مراجع قضایی ( دادگاه ، شورای حل اختلاف ) توقیف شده باشد ، بیمه گذار میتواند با در دست داشتن مدرک معتبر از قاضی درخواست بخشیدگی جریمه ی ثالث خودرو خود را در مدت زمانی که در پارکینگ بوده است , داشته باشد.

 

  • حذف یا تخفیف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

نمایندگان بیمه بدون داشتن نامه نمیتوانند جریمه بیمه نامه شخص ثالث را صفر و یا کم کنند ، در صورتی انجام این تخلف ، اگر بیمه گذار دچار حادثه ای شود ، شرکت بیمه از پرداخت خسارت خودداری مینماید.

 

بهترین زمان برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث یک هفته تا مانده تا پایان بیمه نامه است ، به دلیل مشغله های روزانه شما ، میتوانید بدون فراموش کردن تاریخ بیمه نامه ، به صورت آنلاین کاملا سریع و مطمئن بیمه نامه شخص ثالث خود را خریداری کنید .

مرسی که مقاله های  بیمیلاین رو مطالعه میکنید.

 

 

 

Check Also

شخص ثالث

انواع و میزان خسارت شخص ثالث

استعلام بیمه شخص ثالث استعلام قیمت بیمه ها از شرکتهای متفاوت بیمه ای تحت نظر …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *