بیمه زلزله ساختمان چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

پوشش های بیمه زلزله

از اونجایی که سال 96 سال بسیار پرخطر و پر زلزله ای بود ، تقریبا همه ی هم وطنان به فکر بیمه نامه ای موثر برای جبران خطرات زلزله افتاده اند ، حالا باید پرسید این بیمه نامه چیست ؟ چگونه خریداری میشود ! این بیمه نامه همان بیمه نامه آتش سوزی است ، که با یک پوشش اضافی به نام زلزله تکمیل تر شده ، خرید کردن این بیمه نامه نیازمند اطلاعاتی از جمله متراژ ساختمان ، ارزش ملک و ارزش وسایل منزل می باشد . که شما میعتوانید به وسیله این اطلاعات بیمه نامه خود را خریداری کنید.

بیمه زلزله ساختمان چیست؟

بیمه زلزله همان بیمه آتش سوزی  با یک پوشش اضافی به نام زلزله می باشد .

پوشش های اصلی شامل آتش سوزی صاعقه و انفجار می باشد که به صورت اجباری روی بیمه نامه وجود دارد اما بقیه پوشش ها فرعی مب باشند و شما میتوانید جداگانه آن را خریداری کنید.

بیمه زلزله ساختمان و بیمه آتش‌سوزی

بیمه زلزله همان بیمه آتش سوزی با یک پوشش اضافه است ، همان طور که بیمه آتش سوزی پوشش اضافی به اسم زلزله دارد پوشش های دیگری نیز دارد که میتوانید در زمان خزیدن بیمه نامه خود آن را هم خریداری کنید:

. سرقت با شکست حرز

. ترکیدن لوله آب

. شکسته شدن شیشه

. ریزش، رانش و فروکش کردن زمین

. ریزش کوه و سقوط بهمن

پوشش‌های بیمه زلزله ساختمان

بیمه زلزله فقط خسارت های مالی را پوشش میدهد پس اگر کسی در زمان بروز حادثه ، فوت کنه بیمه خسارتی پرداخت نمیکنه ! شما میتوانید در بیمه زلزله ملک و مواسیل داخل آن را بیمه کنید.

عوامل مؤثر بر نرخ بیمه زلزله ساختمان

عوامل مختلفی در حق بیمه بیمه نامه زلزله موثر می باشند ، این عوامل از جمله:

. نوع سازه: آجری ، فلزی ، بتونی ،گلی و .. نوع سازه تاثیری روی حق بیمه دارد.

. متراژ ملک: متراژ بالاتر ، حق بیمه بیشتر .

. هزینه ساخت هر مترمربع بنا: پس از بروز حادثه ، بیمه نسبت به هزینه ساخت ملک شما خسارت پرداخت میکنه که شما میتوانید در زمان صدور بیمه نامه از 1 تا 5 میلیون با توجه به محل سکونت و نوع وسایل به کار برده شده در زمان ساخت ملک ، ارزش هر متر بیمه خود را مشخص کنید.

. ارزش لوازم منزل: در صورتی که بخواهید وسایل داخل منزل را هم بیمه کنید ، ارزش آن ها هم یک قسمتی از حق بیمه در نظر گرفته می شوند

هرچقدر ارزش ملک بیشتر باشه ، خوب به طبع ریسک آن برای بیمه بیشتر می شه.  پس حق بیمه دریافتی از شما بیشتر .

استعلام بیمه زلزله ساختمان

برای دریافت استعلام بیمه خود ، میتوانید به نمایندگی مراجعه کنید ، که همان روش سنتی  قدیمی می باشد ، که زمان بر است روش بهتر ، خرید آنلاین بیمه نامه است ،  میتوانید با مراجعه به سایت و انتخاب بیمه نامه زلزله ، از قیمت های آن با خبر شوید ، اطلاعاتی از قبیل متراژ ،قیمت اثاثیه نوع سازه را وارد ، و قیمت تمامی شرکت ها را با هم مقایسه و خرید کنید.

مرسی که مقاله های بیمیلاین و مطالعه میکنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *