بیمه حوادث انفرادی را گران نخریم!

 

چه مواردی تو تعیین حق بیمه حوادث انفرادی تاثیر میذارن:

خب بهتره بگیم به چند تا عامل بستگی داره:

برای شروع باید بگم به شرایط شغلی یا سفر ها و فعالیتهای فوق برنامتون مثله فعالیتهای ورزشی ربط داره.بر اساس فعالیتهای شغلی معمولا 5 طبقه یا 5 دسته بندی وجود داره:

  1. افرادی هستند كه در فعالیت‌های روزمره خود با حداقل خطر مواجه هستند. مانند كارمندان دفتری و اداری، مهندسین طراح، فروشندگان تجاری .
  2. افرادی كه در فعالیت‌های روزمره خود با خطرات بیشتری نسبت به طبقه شغلی یك روبه‌رو هستند و معمولاً علاوه بر استفاده از نیروی فكری، كارهای دستی بدون استفاده از ماشین‌آلات صنعتی را نيز انجام می‌دهند، در این طبقه گنجانده می‌شوند. مانند مهندسین ناظر و بازاریابان، خانه‌داری و خیاطی.
  3. این طبقه شامل كسانی می‌شود كه متخصص یا نیمه متخصص می باشند و اكثر آنها با ماشین‌آلات و ادوات صنعتی كار می‌كنند. مانند كشاورزان، كاركنان ساختمانی، تعمیركاران ادوات برقی و مكانیكی، رانندگان ماشین‌های سواری و … .
  4. این طبقه شامل كسانی می‌شود كه با ماشین‌آلات و ادوات صنعتی پرخطر كار می‌كنند. نظیر: پرس‌كاران، دكل‌بندها، ماموران آتش‌نشانی، رانندگان ماشین‌های سنگین، برقكاران ساختمانی .
  5. این افراد، افرادی هستند كه در فعالیت‌های روزمره خود با بیشترین خطر روبرو هستند. نظیر خلبان آزمایشی، كارگران معادن زیرزمینی، مهندسین برق فشار قوی .

 

تعهدات بیمه حوادث انفرادی :

بعد از این عوامل تعهداتی که میخواین خریداری کنین بسیار تعیین کنندست.
تعدات بیمه یا همون سرمایه بیمه ,وجهی است که شرکت بیمه متعهد میشه در صورت وقوع حادثه (خدایی نکرده) به شما پرداخت کنه.

  • تعهدات شرکت بیمه در بیمه حوادث انفرادی شامل چه پوشش هایی است؟
    1.پوشش نقص عضو یا ازکار افتادگی: یعنی قطع عضوی از بدن یا تغییر شکل آنها یا از دست دادن توانایی هر کدام از عضوها که ناشی از حادثه باشند.

      2. پوشش هزینه های پزشکی که متناسب با سطح پوشش فوت و نقص عضو برای شما تعیین خواهد شد و متناسب با سقف تعهدات خریداری شده کلیه هزینه های بیمارستانی را پرداخت مینماید.یعنی هرچه پوشش فوت بالاتری خریداری کنین ,میتونین پوشش هزینه پزشکی بالاتری داشته باشین.

 3 .این بیمه نامه شامل پوشش فوت هم میشه که خدایی نکرده در صورت فوت به ذینفع بیمه پرداخت خواهد شد.

 

  • پوشش هزینه های پزشکی یعنی چه؟
    غرامت روزانه بستري شدن بيمه شده در بيمارستان است و مبلغي كه در ايام بستري شدن بيمه شده در بيمارستان بعلت تحقق خطر موضوع بيمه ایجاد میشود را پرداخت میکنه.

 

 

نقص عضو و از کارافتادگی در بیمه حوادث انفرادی:

موارد زیر نقص عضو و از کارافتادگی دایم کلی محسوب میشوندو پولی که شرکت بیمه برای این موارد پرداخت میکنه صد در صد سرمایه بیمه نامه است:

1.نابینایی کامل و دائم از دو چشم
2.از کار افتادگی دائم و کامل و یا قطع دو پا,حداقل از مچ پا
3. از کار افتادگی دائم و کامل و یا قطع دو دست,حداقل از مچ دست
4.از کار افتادگی دائم و کامل و یا قطع یک دست و یک پا,حداقل ازمچ
5.از دست دادن پنجه پا
6.قطع کامل نخاع
7.ناشنوایی کامل هر دو گوش
8.برداشتن فک پایین

 

خسارت بیمه حوادث انفرادی:

اجازه بدین از مهمترین نکته شروع کنیم:

 

  • یعنی خسارت کی پرداخت میشه؟

   شرکت بیمه ظرف مدت یک ماه از لحظه ای که تمام مدارک مثبته جهت تعیین خسارت یا میزان مسئولیت شرکت بیمه به دستش میرسه خسارت پرداختی را انجام میده.

  • تا چند روز پس از حادثه باید به شرکت بیمیلاین اعلام کنیم تا بتونیم خسارت دریافت کنیم؟

    شما تا 5 روز کاری از لحظه وقوع حادثه فرصت دارید که به ما اطلاع بدین و همکاران ما دلسوزانه در خدمت شما هستند.

  • میشه برامون از محدوده جغرافیایی بیمه حوادث انفرادی بیشتر توضیح بدین؟
    چراکه نه! جالبترین قسمت این بیمه نامه اینه که هیچ محدودیت جغرافیایی در خاک میهن عزیزمون برای این بیمه وجود نداره و حادثه هرجایی اتفاق بیفته تحت پوشش بیمه هست.

 

تا اینجا چندبار از کلمه حادثه استفاده کردیم حالا میخوایم به یک سوال مهم جواب بدیم.

  • تعریف حادثه در بیمه حوادث انفرادی چیست؟
    هر واقعه ناگهانی که منشا آن یک عامل بیرونی باشه و بدون قصد و اراده شما رخ داده باشه و منجر به جرح,نقص عضو ,از کار افتادگی و یا فوت بیمه شده شود را حادثه مینامیم.(مثله شکستن پا در یک حادثه رانندگی و یا سوختگی در یک حادثه آتش سوزی

 

  • بیمه حوادث انفرادی رو میشه واسه کسه دیگه ای خرید؟
    بله.شما میتونین واسه بچه هاتون یا همسرتون که خیلی از زماناشونو بیرون یا تو محل کار میگذرونن و کلی خطر پیرامونشون وجود داره بخرید.

 

  • محدودیتی واسه شرایط خرید از لحاظ سن یا وضعیت سلامتی وجود داره؟
    باید یک جواب خوشحال کننده به این سوالتون بدیم و آنهم اینه که در بیشتر بیمه ها هیچ محدودیتی وجود نداره.مثلا بیمه ایران برای تمام اقشار جامعه  این بیمه نامه رو صادر میکنه ولی بعضی از بیمه ها محدودیت سنی دارند که در آنصورت با مشاوره گرفتن از کارشناسان بیمیلاین میشه آنها رو هم خریداری کرد.

 فراموش نکنیم که بیمه رو قبل حادثه بخریم و این یک نیاز مهم خانوادگی هست که به کمک هم میتوان با پایین ترین قیمت مرتفعش کنیم.

 

مرسی که مقاله های بیمیلاین رو مطالعه میکنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *