چرا باید بیمه عمر بخریم؟

تعریف بیمه عمر

انسان از دیرباز به دنبال ایجاد امنیت برای خود و وابستگانش بوده است.این امنیت نه تنها راجع به اعضای یک خانواده و اموال آنان در زمان حیات مهم است بلکه حس مسئولیت و میل به حراست حتی پس از مرگ نیز در تعیین راه و روش رسیدن به این هدف نقش بسزایی بازی مینماید.نگرانی های امروزی حتی به حوزه سلامت نیز کشیده شده و کشمکش با بیمیاریهایی چون سرطان ,سکته قلبی یا مغزی و یا پیوند اعضای بدن که بسیار هزینه بر نیز هستند از دغدغه های بسیار جدی خانواده ها میباشد.بیمه عمر به زبان ساده حامی شما در تمام موارد ذکر شده است .بعلاوه اینکه ما به راحتی میتوانیم با پس انداز مبلغی بسیار ناچیز برای ازدواج فرزندانمان بدون ضامن وام بگیریم یا جهیزیه تهیه کنیم.

مزایای بیمه عمر

قطعا برای خرید بیمه عمر باید خیلی منطقی به این قضیه نگاه کنیم و تصمیم بگیریم.اول از همه باید مزایای این بیمه رو بدونیم تا متوجه بشیم واقعا همون چیزی هست که دنبالش هستیم یا خیر؟

ما نمیخوایم حرفای تکراری که بیمه عمر به شما آرامش میده یا آیندتون رو تامین میکنه یا خیلی حرفای تکراری دیگه رو اینجا بزنیم بلکه برای اولین بار میخواهیم وارد یک بحث کاملا اقتصادی با شما بشیم.

سود سپرده:

این سود بر دو نوع است:

1 .سود تضمینی

خوب باید بگیم اول از همه در بیمه عمر ,شرکت بیمه مانند یک بانک عمل میکنه یعنی پولی که شما پرداخت میکنین تو یک صندوق جمع میشه و به اون سود اضافه میشه .درصدتضمینی این سود ,بسته به مصوبات بانک مرکزی و سود اعلامی قطعی توسط این مرجع تو اون سالی داره که بیمه عمر رو میخریم.

جمله بالا خیلی پرمعنی بود.میدونین چرا؟

به این دلیل که سیاست کلی کشور بر کاهش سود بانکی استوار شده و این یعنی سود بیمه نامه عمری که امسال میخریم بیشتر از چیز هست که سال دیگه میخریم پس اینجا متوجه میشیم که هر چه زودتر با  حق بیمه بالاتری بیمه بخریم به نفعمونه چون وقتی بیمه رو با یه سود قطعی میفروشن دیگه نمیتونن تو آینده سودی که تو قرارداد قول دادن رو کم کنن.

  1. سود مشارکت در منافع :

علاوه بر سود بالا یک سود دیگر هم به بیمه های عمر میتواند تعلق گیرد که اون سود مشارکت در منافع هست.

شرکتهای بیمه پولهایی ما بهشون پرداخت میکنیم رو سرمایه گذاری میکنن و از این طریق سود ایجاد میکنن .بسته به اینکه تیم اقتصادی هر شرکتی چقد حرفه ای باشه در عین حال  اون شرکت پشتوانه های خوبی داشته باشه سود حاصله ازین پولها فرق میکنه یه شرکتی ممکنه 25درصد هم سود بده و یک شرکت ممکنه تنها 16 درصد.

در چندسال اخیر شرکتهایی هستن که سود های بهتری میدن ولی همواره در نظر داشته باشید که بیمتون رو از چه شرکتی میخرین چرا که اون شرکت باید تا اخر قرارداد سر پا باشه یعنی یه چیزی حدود 20 یا 30سال.

وام بدون ضامن بیمه عمر

عددی که به عنوان اندوخته شما جمع میشه از حاصلجمع حق بیمه ای که واریز میکنین و سودی که بیمه پرداخت میکنه منهای یه مبلغ بسیار ناچیزی کسورات ریسک بیمه ای تشکیل شده.

این عددی هست که شما هر لحظه از قرارداد میتونین اون رو دریافت کنین و قرارداد به اتمام برسه .

شما میتونین بدون اینکه قراردادتون فسخ بشه 90%|این مبلغ رو در کمتر از 15 دقیقه وام بگیرین تازه هر 2 سال یکبار هم این شانس واسه شما وجود داره.

یعنی اگر وامی بگیرین یک دفترچه جدا به شما داده میشه که اقساط وامتون هست و یک دفترچه هم که اقساط حق بیمتون هست.

تازه این رو هم باید بدونین که این وام بهرش فقط 4%بیشتر از اون چیزی هست که بیمه بهتون سود میده .یعنی شما وامی میگیرین که بهرش فقط 4 درصده.

شرایط بیمه عمر
بیمه عمر

بیمه عمر از مالیات معاف است

یعنی اینکه همه ی پولی که از بیمه عمر عایدتون میشه ماله خودتونه و به نوعی شما مالیاتی برای اون پرداخت نمیکنین.

عایدی بیمه عمر به چه کسی میرسد؟

شما میتونین به انتخاب خودتون مشخص کنید که چه در صورت حیات خودتون و چه در صورت فوت پول عایدی از بیمه عمر به چه کسی برسه ,از همسر و بچه هاتون گرفته تا اقوام و دوستان .

انواع بازخریدی بیمه عمر

 اول از همه باید بدونیم بازخریدی یعنی چی؟؟

باز خرید بیمه نامه عمر چیست و چگونه انجام میشود؟؟

پس از گذشت چند ماه از پرداخت حق بیمه شما مجاز به این هستید که بیمه نامتون رو بازخرید کنید ,یعنی میتونین درخواست فسخ قراردادتون رو به شرکت بیمه اعلام کنید و تمام عایدی اون رو ,طبق جداولی که در ابتدای قرارداد به شما میدن  از شرکت بیمه بگیرین.به این ترتیب شما یک درخواست کتبی به شرکت بیمه میدین و با در دست داشتن اصل بیمه نامه و مدارک شناساییتون  میشه بیمه نامه رو بازخرید کرد.

بازخرید بیمه عمر از نوع مستمری 

این یکی از بهترین ویژگیهایی هست که به بیمه نامه های عمر طی چند سال اخیر اضافه شده بدین ترتیب که شما میتونین یه مبلغی تعیین کنین که به صورت ماهیانه به شما پرداخت بشه که بسته به کل پولی که به شما تعلق میگیره باید تعیین شه و یا مدت زمانی رو تعیین کنین که مثلا طی 10سال آینده به شما مستمری پرداخت بشه و به نوعی مانند بیمه تامین اجتماعی میتونین از این مزایای به مراتب بهتر برخوردار شین.

بازخرید بیمه عمر به صورت یکجا 

بدین ترتیب هست که شما همه ی پولی که قراره بهتون برسه به صورت یکجا میگیرین و یکجا هم خرجش میکنین .

پیشتر از مزایای بیمه عمر کمی صحبت کردیم ,این مزایا رو با از کار افتادگی در بیمه های عمر ادامه میدیم .

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی در بیمه های عمر 

مانند بیمه تامین اجتماعی در صورتیکه بیمه گذار دچار از کار افتادگی بشه  , ازاون به بعد از پرداخت حق بیمه معاف میشه  و شرکت بیمه علاوه بر اینکه همه ی پولی که به شما قول داده بودید رو بهتون پرداخت میکنه (البته در پایان مدت قرارداد) هیچ هزینه ای بابت حق بیمه از شما دریافت نمیکنه .

مرسی که مقاله های بیمیلاین و مطلالعه میکنید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *