تفاوت بیمه بدنه با کارت طلایی

بیمه بدنه یا کارت طلایی ؟ کدام یک بهتر است ؟

در صورتی که ماشین بدون بیمه نامه بدنه داشته باشید ، حرف هایی بر سر بیمه نامه بدنه و یا کارت طلایی به وجود می آید ، بعضی ها بر این باورند که بیمه بدنه بهتر است ، بعضی ها هم کارت طلایی را قبول دارند ! برای نظر دادن راجع به این 2 باید اطلاعات کاملی راجع به بیمه بدنه و کارت طلایی داشته باشیم ! حال به تفاوت این 2 میپردازیم.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه بیمه ایست اختیاری ، که بیمه گذار میتواند برای خودرو خود خریداری کند ، پوشش های سرقت کلی ؛ حادثه ، انفجار ، بلاهای طبیعی ، سرقت درجا قطعات ، نوسانات قیمت و … پوشش های این بیمه نامه می باشد.

ویژگی‌های بیمه بدنه

بیمه بدنه خسارت های مختلفی را تحت پوشش قرار میدهد که این خسارت ها به 2 دسته ی اصلی و فرعی تقسیم میشود .

خسارت های اصلی :پوشش های اصلی بیمه نامه بدنه می باشد که شامل آتش سوزی ، صاعقه ، انفجار ، حادثه و سرقت کلی خودرو می باشد ، حا شما در صورت تمایل میتوانید خودرو خود را در برابر خسارت های دیگر بیمه کنید که پوشش فرعی نامیده میشود. شما میتوانید با توجه به نیاز خود بیمه نامه را خریداری کنید.

خسارات اصلی بیمه بدنه به شرح زیر است:

*تصادف چه با خودرویی در حال حرکت چه ثابت ، حتی اگر ماشینتون تو پارک باشه و باهاش برخورد کنند شامل بیمه بدنه می باشد.

*واژگونی و سقوط ماشین که میتوانید در بیمه بدنه خسارت دریافت کنید.

*آتش سوزی و انفجار خودرو ، در این حادثه با تمامی وسایل اصلی خودروتون میتونین از بیمه بدنه خسارت بگیرین.

*سرقت کلی خودرو به انضمام تمامی قطعاتی که تو بیمه نامه بدنه درج شده است

در صورت مقصر بودن هم به شما خسارت پرداخت میشود.

خسارات فرعی بیمه بدنه به شرح زیر است:

*در زمان سیل و زلزله و طوفان شما نیازمند یک پوشش برای جبران خسارت های شما می باشد که در بیمه بدنه به آن بلاهای طبیعی گفته میشود.

*شما با خرید پوشش فرانشیز میتوانید در صورتی که مثلا خودرویی شما به سرقت دریافت فرانشیزی که 20 % می باشد را به بیمه بدنه پرداخت نکنید و کل ارزش ماشین را دریافت کنید.

*خسارت های ناشی از پاشیده شدن اسید ، رنگ و مواد شیمیایی یکی از پوشش های بیمه بدنه است.

*زیان‌هایی که به علت استفاده خودرو در مسابقات اتومبیل‌رانی یا تست‌های سرعت به آن وارد می‌شود

*سرقت درجا قطعات خودرو ، شما در پوشش اصلی بیمه نامه بدنه خود در صورت سرقت کلی ماشین ، میتوانید خسارت دریافت کنید اما با خرید این پوشش ، در صورت دزدیدن کامپیوتر ، صبط و لاستیک فابریک خودرو و …. میتوانید به ارزش روز آن قطعه از بیمه خسارت دریافتت کنید.

*زیان ناشی از افت قیمت خودرو در صورتی که خودرو به هر دلیلی افت قیمت پیدا کند ، در صورت خرید این پوشش میتوانید مقدار افت قیمت رو از بیمه بدنه دریافت کنید.

*پوشش ترانزیت برای خودروهایی که از ایران قرار خارج شن ، برای اینکه بتوانید خارج از ایران از این پوشش های بدنتون استفاده کنید باید ترانزیت رو خریداری کنید.

*خسارتی که در اثر عدم امکان استفاده از خودرو به دلیل بروز اتفاقات تحت پوشش بیمه بدنه به وقوع می‌پیوندد؛ بنابراین درصورتی‌که برای مدتی نتوان از خودرویی که زیر آوار مانده است استفاده کرد، شرکت بیمه تعهدی در قبال خسارتی که به بیمه‌گر در اثر عدم امکان استفاده از وسیله نقلیه وارد می‌شود، ندارد؛ مگر این‌که پوشش هزینه توقف خریداری شده باشد.

با خرید این پوشش درصورتی‌که ارزش خودرو بالا برود، سرمایه مورد بیمه نیز افزایش می‌یابد. در غیر این صورت اگر برای مثال خودرویی که ارزش مالی آن در بازار افزایش یافته است دچار سرقت کلی شود شرکت بیمه متعهد به پرداخت %80 نرخ اولیه خودرو است

شکسته شدن شیشه در اثرسرما  ، شکست شیشه در هنگام تصادف و یا افتادن سنگ جزو پوشش های دیگریست

در صورتی‌که خودور در اثر خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به نحوی آسیب ببیند که بیمه‌گزار امکان استفاده از خودروی خود را نداشته باشد، با خرید پوشش هزینه رفت‌و‌آمد می‌تواند بخشی از این هزینه را از شرکت بیمه دریافت کند.

در صورتی‌که بر بدنه خودرو میخ یا اجسام نوک‌تیزی کشیده شود شرکت بیمه هزینه خسارت را پرداخت نمی‌کند مگر این‌که بیمه‌گزار این پوشش را خریداری کرده باشد

کارت طلایی چیست؟

کارت طلایی خسارت هایی در صورت خرابی ، سرقت ، حمل و نقل خودرو ی خراب و …. را  پوشش میدهد. کارت طلایی فقط برای خودروهای ایران خودرو می باشد و برای بقیه شرکت ها فقط حمل ونقل رایگان در صورت خرابی را ارائه میدهد . در صورتی که خودروهای شرکت ایران خودرو را دارید به کارت طلایی فکر کنید

ویژگی‌های کارت طلایی

کارت طلایی دارای ۵ نوع مختلف است:

. کارت طلایی سال

. کارت طلایی ۱ ستاره

. کارت طلایی ۲ ستاره

. کارت طلایی ۳ ستاره

. کارت طلایی ۴ ستاره

. کارت الماس

هریک از این کارت‌های طلایی خدمات مشخصی را ارائه می‌دهند. کارت طلایی سال کمترین خدمات و کارت الماس بیشترین خدمات را به کاربر ارائه می‌دهد. کارت الماس در حال حاضر فقط مخصوص خودروهای دنا، سوزوکی، تندر ۹۰ اتوماتیک و سمند سورن ELX و مدیران ارشد  است.

خدماتی را که کارت طلایی ارائه می‌دهد و در سایر کارت‌های طلایی مشترک است، به شرح زیر می‌باشد:

سرقت کلی و جزئی، آتش‌سوزی و تصادف یکی از پوشش های میباشد.

. ریختن مواد اسیدی بر روی خودرو

. سرقت ECU (کامپیوتر خودرو)

. حمل و نقل رایگان اتومبیل به تعمیرگاه و در صورتی که در جاده باشند سرنشینان به نزدیک ترین شهر منتقل میشوند.

. تعویض خودرو (درصورتی‌که هزینه جبران خسارت وارد شده بر خودرو بر اثر حادثه یا سرقت بیش از ۶۰% ارزش خودرو باشد یا بنا به نظر کارشناس امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد و یا زمان پیش‌بینی‌شده برای تعمیر آن طولانی باشد)

. امداد سیار درون‌شهری و برون‌شهری با پرداخت هزینه

. جبران خسارت در صورت ترکیدگی لاستیک حین رانندگی

. مشاوره و امداد تلفنی

کارت طلایی ۱ ستاره علاوه بر خدمات کارت طلایی سال، خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

. جبران خسارت در صورت بروز بلایای طبیعی (سیل، زلزله، آتش‌فشان، صاعقه و تگرگ)

. جبران خسارت در صورت شکستن شیشه

کارت طلایی ۲ ستاره علاوه بر خدمات کارت طلایی ۱ ستاره، خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

. تعمیر کامل موتور، جلوبندی و دیسک و صفحه خودرو

. تعویض رایگان روغن هر ۱۰ هزار کیلومتر (برای خودروهای با موتور TU5 هر ۲۰ هزار کیلومتر) تا ۲۵ هزار کیلومتر پیمایش خودرو

. تعویض سالانه باتری

کارت طلایی 3 ستاره و 4 ستاره به هر خودرویی داده نمیشود و نیاز به کارشناس دارد.

کارت طلایی ۳ ستاره علاوه بر خدمات کارت طلایی ۲ ستاره، تعویض رایگان لنت ترمز، شمع، روغن، فیلتر روغن، فیلتر هوا و فیلتر سوخت به ازای هر ۲۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود؛ همچنین سرویس دوره‌ای نیز تا پیمایش ۴۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود. در این نوع از کارت طلایی در صورت توقف خودرو به دلیل مشکل فنی، روزانه ۲۰ هزار تومان بابت هزینه خواب خودرو به مالک آن تعلق می‌گیرد.

کارت طلایی ۴ ستاره علاوه بر خدمات کارت طلایی ۳ ستاره، سرویس تعویض تسمه تایمینگ و تسمه دینام را دارد. درصورتی‌که در طول یک سال اعتبار کارت طلایی، خودرو بیش از ۶۰ هزار کیلومتر حرکت کند، لاستیک‌های خودرو نیز تعویض می‌شود. همچنین سرویس‌های دوره‌ای نیز تا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود. در این کارت طلایی روزانه ۴۰ هزار تومان بابت خواب خودرو به مالک تعلق می‌گیرد.

در کارت الماس که کامل‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد، روزانه ۶۰ هزار تومان بابت خواب خودرو به مالک تعلق می‌گیرد؛ همچنین با داشتن این کارت می‌توان از سرویس‌های تابستانی و زمستانی (سرویس کولر، سرویس برف‌پاک‌کن‌ها و…) نیز استفاده کرد. با داشتن کارت الماس، خودرو در کیلومترهای مضرب ۱۰ هزار و ۲۰ هزار شامل بازدید از وضعیت فرمان، وضعیت باد لاستیک، مدار هیدرولیک ترمز و… می‌شود.

تفاوت بیمه بدنه و کارت طلایی از نظر قیمت

یکی از تفاوت های کارت طلایی و بیمه بدنه قیمت آن است ، قیمت های کارت طلایی پس از کارشناسی مشخص خواهد شد ، ولی به صورت حدودی از 400 تومان تا یک میلیون و پانصد تخمین زده میشود ، در حالی که بیمه بدنه همان ماشین به صورت تقریبی 300 هزار تومان می باشد.

استعلام قیمت بیمه نامه بدنه به دلیل تنوع تخفیف های شرکت های مختلف ، نسبتا کاری زمان گیر می باشد ،  شما میتوانید از طریق بیمیلاین ، از تمامی شرکت های بیمه ، حق بیمه بدنه خود را استعلام گرفته و بیمه نامه بدنه خود را صادر کنید.

لازم به توضیح اینکه کارت طلایی فقط به خودرو های کمتر از 10 سال تعلق میگیرید اما در بدنه به چنین مشکلی برخورد نخواهیم کرد.

مزایای بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی

تا اینجا اطلاعاتی راجع به بیمه بدنه و کارت طلایی به صورت مختصر داده شده ، حال مزیت های بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی اعلام میشود.

۱-بیمه بدنه برای تمامی خودرو ها صادر میشود ولی کارت طلایی فقط برای خودروهای ایران خودرو و با کمتر از 10 سال سال ساخت

۲- بیمه بدنه خسارت را به صورت نقد پرداخت میکند ولی کارت طلایی تعمیر و یا تعویض انجام میدهد ،  در بیمه بدنه میتوانید خودرو ی خود را خارج از نمایندگی تعمیر کنید اما در کارت طلایی اینگونه نمیباشد.

۳- قیمت بیمه بدنه از کارت طلایی کم تر است .

۴- شما هر موقع که اراده کنید میتوانید قیمت بیمه بدنه خود را استعلام بگیرید اما برای کارت طلایی نیاز به گزارش کارشناس می باشد.

۵-بیمه بدنه و تخفیف های آن قابل انتقال به خودروی دیگر شماست اما کارت طلایی این مزیت را ندارد.

۶- خسارت های فرعی در بیمه بدنه وجود دارد ، اما در کارت طلایی بسیار محدود است.

حال به مزایای کارت طلایی نسبت به بیمه بدنه اشاره میکنیم

در ادامه بررسی تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه می‌خواهیم مزایای کارت طلایی نسبت به بیمه بدنه را مورد بررسی قرار دهیم. این مزایا عبارت‌اند از:

۱- شما با داشتن کارت طلایی پس از خرابی خودرو در راه میتوانید با استفاده از آن خودرو و سرنشینان خود را منتقل کنید ولی در بیمه بدنه همچین قابلیتی وجود ندارد.

۲- با داشتن کارت طلایی میتوانید بعضی از قطعات خودرو خود را به صورت دوره ای سرویس و یا تعویض کنید ، در بیمه بدنه همچین قابلیتی وجود ندارد.

۳- کارت طلایی به ارائه طرحی به نام ” نو سوار ” مشتری های زیادی را جلب کرده این طرح به این صورت میباشد که اگر حادثه ای اتفاق بیفتد و هزینه تعمیر خودرو بیش از 60 % ارزش خودرو باشید ، کارت طلایی با پرداخت تفاوت آن خودرویی صفر به همراه خودروی آسیب دیده تحویل داده و فقط نیاز است تفاوت این دو خودرو پرداخت شود.

۴-  کارت طلایی امداد سیار و تعمیر در محل و همچنین امداد تلفنی و حمل و نقل خودروی خراب شده  را برای مشتریان خود فراهم کرده اما در بیمه بدنه اینگونه نیست.

تفاوت بیمه بدنه و کارت طلایی از نظر خرید

تفاوت بیمه بدنه و کارت طلایی از نظر خرید یکی دیگر از تفاوت های این 2 می باشند.

برای خرید بیمه بدنه چند روش مختلف وجود دارد ، میتوانید به صورت حضوری به یکی از نمایندگان مراجعه کرده ، روش دیگر تماس با نماینده و ارائه اطلاعات می باشد ، اما بهترین روش مراجعه به سامانه آنلاین بیمیلاین می باشد که شما با ارائه اطلاعات اولیه ، قیمت تمامی شرکت های بیمه را استعلام گرفته و با چند کلیلک بیمه نامه بدنه خود را خریداری کنید.

برای خرید کارت طلایی باید با یکی از شعب فروش کارت طلایی تماس گرفت و شماره شاسی خودرو را اعلام کرد. پس‌ازآن از طرف امداد خودرو ایران، کارشناسی جهت بررسی خودرو فرستاده می‌شود. سایر مراحل خرید کارت طلایی نیز توسط شرکت امداد خودرو انجام‌شده و کارت طلایی با پیک رایگان به دست کاربر می‌رسد.

بیمه بدنه بهتر است یا کارت طلایی ؟ !

حال که از پوشش های کارت طلایی و بیمه بدنه مطلع شدید میتوانید تفاوت های آن هارا حس کنید ، شما باید با توجه به نوع خودرو خود و خدماتی که مدنظراتان هست خرید خود را انجام دهید ، لازم به توضیح اینکه در صورتی که خودرویی با سال ساخت کمتر از 10 سال و ایران خودرویی دارید ، میتوانید یکی از این 2 را انتخاب کنید

در صورتی که خدمات امدادی و تعمیر سیار خودرو و خدماتی از این قبلی مد نظراتان هست ، میتوانید کارت طلایی خریداری کنید اما اگر قیمت و پوشش های بیمه بدنه برایتان مهم تر است ، بیمه بدنه بخرید .

حالا خیلی راحت میتونید از بیمیلاین بیمه بدنه بخرید

مرسی که مقاله های بیمیلاین و مطالعه میکنید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *